Zwembad Piscadera Bay Resort 67

We zijn er!

Na een half jaar voorbereiding van ons avontuur, was het afgelopen zondag eindelijk zo ver: de vertrekdatum!

De laatste dagen NL

De laatste dagen voor vertrek waren prima verlopen, zonder al te veel gekkigheid of stress. Ik was sinds woensdag al vrij, en daardoor konden we al op ons gemakkie een paar dagen voor vertrek de laatste dingen regelen. Desondanks was het wel erg prettig dat mijn ouders op zaterdag voor de kids kwamen zorgen, zodat wij onze handen volledig vrij hadden om ongestoord de koffers te pakken en de puntjes op de i te zetten dat we echt niets (of zo min mogelijk) zouden vergeten. We hadden het gevoel nog nooit zo relaxed op vakantie gegaan te zijn! En wat een verrassing: uiteindelijk hadden we met 5 koffers nog ruimte en kilo’s over! 🙂

De reis

De laatste nacht thuis nog prima geslapen, en de volgende ochtend om 09:00 naar Schiphol. De kids met mijn ouders mee, wij twee met de taxi. Op Schiphol werd het ‘uitzwaai-comité’ nog uitgebreid met Bianca en Quinty, en na een laatste kopje koffie met z’n allen gingen we door de douane. Het boarden verliep soepeltjes, en tot mijn verrassing hoefde de toilettas vol met mijn medicijnen niet eens uit de rugzak. Hoe kunnen zij aan de buitenkant zien dat het medicijnen zijn en niet iets als XTC-pillen?

De vlucht van bijna 10 uur ging beter dan verwacht, met drie kleine kids. Max en Stijn hebben het keurig vol gehouden met het tv-tje voor hun neus en als afwisseling een tablet op schoot. Alleen Charlotte kon af en toe wat vervelend worden, want ‘mevrouwtje’ weigerde te gaan slapen en dan is het toch echt een heeeele lange reis voor een meisje van 2.

Aankomst op Curaçao

Ongeveer 16:30 locale tijd (= 22:30 Nederlandse tijd) kwamen we aan op vliegveld Hato in Curaçao. Max en Stijn mochten bij het verlaten van het vliegtuig nog eventjes in de cockpit kijken, waarna we weer soepel door de douane gingen en keurig onze vijf koffers en de buggy zagen binnen komen op de bagageband. Buiten het vliegveld een klein stress-momentje toen Saskia en Vincent er niet bleken te staan om ons op te pikken, maar ze kwamen 2 minuten later het terrein op scheuren.

Piscadera Bay Resort

Zwembad Piscadera Bay Resort 67Bij aankomst in onze tijdelijke woning konden we eindelijk de snelle duik in het zwembad doen met z’n allen. Het verwerken van de jetlag was begonnen! Helaas al snel een kleine domper toen bleek dat het huisje niet 3 slaapkamers had -zoals in de beschrijving door de eigenaar-, maar 2 kamers in het huisje, en direct naast het huisje nog een klein aparte slaapkamer met badkamer. Een prima oplossing voor grotere kids of volwassenen, maar kleine kinderen wil je niet apart in een “klein huisje in de tuin” doen. Dus dat was even slepen met wat matrassen en de drie kids toch bij elkaar op de kamer gelegd.

Toen bleek dat ook de koelkast niet goed gesloten was toen daar eerder op de dag het door ons bestelde boodschappenpakket in gezet was, waardoor alles warm was en tegen bederven aan zat. Kortom: De eerste uurtjes in ons huisje waren niet ideaal. Dan maar snel slapen en de volgende morgen weer opnieuw een frisse nieuwe start op Curaçao maken.

De eerste dag op Curaçao

De volgende ochtend hadden we rond 03:00 al drie kids wakker in ons bed. Met een Nederlandse tijd van 09:00 hadden ze keurig uitgeslapen, maar ze waren uiteraard nog niet gewend aan de tijdzone van Curaçao. Geen probleem, lekker vroeg ontbijten (rond 05:30, in het donker buiten op de porch), en om 06:00 al weer lekker opfrissen in het zwembad. Met de zwempakjes aan en zwembandjes om blijven Stijn en Charlotte prima drijven, en kunnen ze ook al aardig voortbewegen door het zwembad.

De dag stond verder in het teken van allerlei dingetjes regelen. De huurauto werd gebracht, Miranda moest nog papieren afgeven voor haar Sedula, boodschappen doen, makelaars bellen om de afspraken te bevestigen en rondkijken om een auto te kopen. Niet enorm veel te doen, maar als je nog niet aan de temperatuur gewend bent en je hebt de jetlag nog volop in je lijf zitten, is het alles bij elkaar best een drukke dag. Zeker voor de kids, die dan ook niet de drie liefste kindjes op aarde waren… 🙁

Ondertussen zitten we al weer halverwege de 2e dag, en lijken we langzaamaan echt te kunnen genieten. Het probleem met de 3e slaapkamer lijkt uiteindelijk zo gek nog niet als Miranda (werk) en Max (school) er vanaf volgende week elke doordeweekse dag heel vroeg uit moeten. Gaan zij in de ‘slaapkamer buiten’ slapen, zodat Stijn, Charlotte en ik binnen lekker door kunnen slapen. (Wederom het bewijs van de Theorie van Cruijff: “Elk nadeel heb z’n voordeel”.) Ook hebben we al een auto gezien die we waarschijnlijk later vandaag zullen kopen.

En misschien nog wel het belangrijkste goede nieuws: de eerste woning die we vandaag bezocht hebben is top! We hebben nog twee andere woningen te bezichtigen deze week, maar vrijwel zeker nemen we deze!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *